Україна і Словаччина просуватимуть китайські товари в ЄС

11 Jan, 2018 | Іван Кошик | старший аналітик групи Geostrategy
made in cina

Словаччина та Україна мають намір спільно увійти до проекту постачання китайських товарів до Європи «Шовковий шлях» вантажними потягами на маршруті Азія (Китай) – Європа (Україна-Словаччина).

Словацькі політики переконані у тому, що сьогодні існує великий шанс створити у Східній Словаччині – у місті Кошице – один величезний логістичний парк для перевантаження контейнерів, що прибуватимуть новим Шовковим шляхом. Як стало відомо із джерел, близьких до словацького уряду, до нього звернувся британський інвестор із пропозицією створити такий парк. Очікується, що у січні 2018 року це проект має отримати статус «стратегічної інвестиції».

Необхідність побудови нового логістичного центру у м. Кошице обґрунтувується тим, що протягом 2018 року до Словаччини має прибути від 200 до 500 потягів з Китаю, і наявних у діючого контейнерного терміналу «Добра» на кордоні з Україною потужностей не вистачить. Отже, надзвичайно важливо у цьому зв’язку збудувати нові логістичні потужності. Створення логістичного центру у м. Кошице було б також вигідним ще й з тієї точки зору, що діючий термінал «Добра» на кордоні з Україною було здано в 15-річну оренду російській фірмі «Cargo Container», з огляду на це частина прибутків від перевантаження контейнерів в центрі «Добра», сьогодні Словаччина втрачає.

Позитивним реалізації такого проекту є те, що з України до міста Кошице (зокрема, до металургійного комбінату U.S.Steel) веде ширококолійна залізниця. До речі, цікаво, що кілька років тому Словаччина лобіювала питання прокладення ширококолійної залізниці територією Словаччиною від кордону з Україною до м. Відень (Австрія). Однак широка колія до Відня позбавила б Словаччину стратегічних переваг, які остання може мати від опрацювання вантажів на власній території у власному терміналі.

Таким чином, Україна має перспективні можливості бути залученою до включення разом зі Словаччиною до проекту Шовковий шлях. Єдине, що Україна у цьому проекті мала б відігравати не лише транспорту роль, але й домогтися від Словаччини безпосередньої участі як у будівництві нового логістичного парку, так і по можливості, розміщення на своїй території потужностей для транспортування товарів до ринку Євросоюзу. Словаччина, наприклад, очікує, що у майбутньому парку буде працевлаштовано не менше 500 осіб, що допоможе регіону з найбільшим в Словаччині рівнем безробіття (10,1 %). В цілому, якщо б вдалося реалізувати цей проект, то це означало б прибуття до Словаччини через транспортні мережі України величезної кількості контейнерів з цілого світу.

ЦЕ МОЖЕ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Blake Clayton Старший радник з питань енергетики Ради зовнішніх зносин, м. Нью-Йорк

Blake Clayton
Blake Clayton Старший радник з питань енергетики Ради зовнішніх зносин, м. Нью-Йорк

Продовження погіршення ситуації в Лівії, Єгипті та інших країнах Північної Африки та Близького Сходу суттєво впливають на формування світових цін на енергоносії, у першу чергу - нафти. Я вважаю, що сьогодні США недостатньо працюють над збільшенням стратегічних обсягів нафти.

Надання Україні асоціації стане прикладом і своєрідним стимулом для таких країн, як Молдова та Білорусь?

Павел Коваль (Paweł Robert Kowal)
Павел Коваль (Paweł Robert Kowal) Голова делегації Європарламенту до Комітету парламентської співпраці «ЄС-Україна»

- Чи керуються євродепутати у своїх дискусіях щодо України і геополітичними підходами, зокрема думкою про те, що надання Україні асоціації стане прикладом і своєрідним стимулом для таких країн, як Молдова та Білорусь?

Через дії в Україні Росія повністю втратила довіру до себе

Урсула фон дер Ляєн, Міністр оборони Німеччини
Урсула фон дер Ляєн, Міністр оборони Німеччини

Наскільки насправді великі навчання? Точний розмір відомо лише Москві та Мінську. Сусіди та багато партнерів в НАТО припускають, що фактична кількість сил, задіяних на російській та білоруській стороні, перевищує офіційно зареєстровану кількість 12,700 військових.