Перемир’я на Донбасі триває, але важко говорити про те, що Росія виконує Мінські угоди.

25 Oct, 2015 | Стівен ПАЙФЕР, колишній Посол США в Україні, старший науковий співробітник Інституту Брукінгса |
Стівен ПАЙФЕР

Не зважаючи на те, що перемир’я на Донбасі триває, важко говорити про те, що Росія виконує Мінські угоди. Російські військові разом із технікою продовжують перебувати на території Донбасу, непідконтрольній Україні. Фактично, сьогодні мова йде про замороження прогресу у вирішенні конфлікту на Сході України.

Такий стан речей становить конкретні небезпеки для Європейського Союзу і США. Поясню чому. В будь-який момент, коли це треба буде кремлівському керівництву, конфлікт на Сході доволі швидко можна ввести в активну фазу. Зробити це можна за допомогою російських грошей та військових. У разі. Така ситуація буде тримати українську владу в постійній напрузі, а також заважатиме реалізації ефективних реформ в країні. Так у 2015 році ВВП України може впасти майже на 10%. Як наслідок, відсутність прогресу в реформах та зниження рівня життя пересічних українців може ускладнити внутрішньополітичну ситуацію в країні. Цим неодмінно скористається Росія, яка прагне й надалі розхитувати ситуацію в Україні.

Вказана ситуація також наносить шкоду розвитку двосторонніх російсько-американських відносин, які перебувають в найгіршій стадії з часів закінчення Холодної війни. Оскільки практично замороженим є двосторонній діалог з широкого кола міжнародних питань, зокрема, з проблематики нерозповсюдження зброї масового знищення чи конфлікт у Сирії.
Очікується, що саміт НАТО у 2016 році дасть оцінку тим потенційним загрозам, які несе сьогоднішня Росія, що виллється у необхідність зміцнення Північноатлантичним Альянсом оборонного потенціалу країн Балтії та Центральної Європи, які мають близький кордон з Росією. Також вагоме місце в порядку денному саміту НАТО посядуть питання вирішення заморожених конфліктів в Європі – у Придністров’ї, Україні та Грузії.

Сполучені Штати за будь-яких обставин повинні продовжити надання Україні усієї необхідної підтримки. Також необхідно робити усе можливе для збереження єдності з країнами Європейського Союзу в питаннях збереження введених проти Російської Федерації персональних та економічних санкцій.

 

Що додатково необхідно робити:

• продовжувати мотивувати українську владу здійснювати внутрішні реформи не зважаючи на зовнішню агресію, у першу чергу, боротися із корупцією;
• також Вашингтон повинен мати для офіційного Києва пакет заохочувальних пропозицій, у першу чергу, в якості забезпечення необхідних фінансових ресурсів (в запасі повинен бути пакет у розмірі від 5 до 7 мільярдів дол. США);
• існує необхідність продовження зміцнення оборонного потенціалу України; у разі активізації російської агресії на території Донбасу українська армія повинна мати необхідні ресурси для надання ефективної відсічі;
• США повинні дуже тісно співпрацювати з Німеччиною, яка буде протягом 2016 року головувати в ОБСЄ, в питаннях врегулювання ситуації на Донбасі.

ЦЕ МОЖЕ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Про окремі аспекти питань європейської безпеки

Ivo Daalder
Іво ДААЛДЕР (Ivo Daalder), Постійний представник США при НАТО

Розміщення в Європі елементів системи протиракетної оборони

Україні треба реальна фінансова допомога

Роберт Кан (Robert Kahn)
Роберт Кан (Robert Kahn), старший фінансовий аналітик, Рада зовнішніх зносин, США

На фоні драматичних переговорів щодо врегулювання ситуації на Донбасі, результати переговорів між Україною та Міжнародним валютним фондом відійшли на другий план. Однак важливим стало досягнення домовленості про виділення України кредиту МВФ на суму 17,5 млрд. дол. США.  

Чи відходить Україна «на другий план»?

Джеймс Девіс
Джеймс Девіс Професор-міжнародник із Університету Санкт-Галлена

На нещодавній Мюнхенській конференції з безпеки "українське питання" опинилося в "другому ешелоні" проблем - головними темами все ж стали нова політика США за президента Трампа та міжнародний тероризм.