Україна і Словаччина просуватимуть китайські товари в ЄС

11 Jan, 2018 | Іван Кошик | старший аналітик групи Geostrategy
made in cina

Словаччина та Україна мають намір спільно увійти до проекту постачання китайських товарів до Європи «Шовковий шлях» вантажними потягами на маршруті Азія (Китай) – Європа (Україна-Словаччина).

Словацькі політики переконані у тому, що сьогодні існує великий шанс створити у Східній Словаччині – у місті Кошице – один величезний логістичний парк для перевантаження контейнерів, що прибуватимуть новим Шовковим шляхом. Як стало відомо із джерел, близьких до словацького уряду, до нього звернувся британський інвестор із пропозицією створити такий парк. Очікується, що у січні 2018 року це проект має отримати статус «стратегічної інвестиції».

Необхідність побудови нового логістичного центру у м. Кошице обґрунтувується тим, що протягом 2018 року до Словаччини має прибути від 200 до 500 потягів з Китаю, і наявних у діючого контейнерного терміналу «Добра» на кордоні з Україною потужностей не вистачить. Отже, надзвичайно важливо у цьому зв’язку збудувати нові логістичні потужності. Створення логістичного центру у м. Кошице було б також вигідним ще й з тієї точки зору, що діючий термінал «Добра» на кордоні з Україною було здано в 15-річну оренду російській фірмі «Cargo Container», з огляду на це частина прибутків від перевантаження контейнерів в центрі «Добра», сьогодні Словаччина втрачає.

Позитивним реалізації такого проекту є те, що з України до міста Кошице (зокрема, до металургійного комбінату U.S.Steel) веде ширококолійна залізниця. До речі, цікаво, що кілька років тому Словаччина лобіювала питання прокладення ширококолійної залізниці територією Словаччиною від кордону з Україною до м. Відень (Австрія). Однак широка колія до Відня позбавила б Словаччину стратегічних переваг, які остання може мати від опрацювання вантажів на власній території у власному терміналі.

Таким чином, Україна має перспективні можливості бути залученою до включення разом зі Словаччиною до проекту Шовковий шлях. Єдине, що Україна у цьому проекті мала б відігравати не лише транспорту роль, але й домогтися від Словаччини безпосередньої участі як у будівництві нового логістичного парку, так і по можливості, розміщення на своїй території потужностей для транспортування товарів до ринку Євросоюзу. Словаччина, наприклад, очікує, що у майбутньому парку буде працевлаштовано не менше 500 осіб, що допоможе регіону з найбільшим в Словаччині рівнем безробіття (10,1 %). В цілому, якщо б вдалося реалізувати цей проект, то це означало б прибуття до Словаччини через транспортні мережі України величезної кількості контейнерів з цілого світу.

ЦЕ МОЖЕ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Місія Кокса-Квасьнєвського повинна діяти до саміту «Східного партнерства»

Крістіан ВІГЕНІН
Крістіан ВІГЕНІН, (Крістіан Іванов Вігенін), Депутат Європарламенту (група «Прогресивний альянс соціалістів і демократів), голова Парламентського асамблеї «Східного партнерства»

Крістіан ВІГЕНІН, депутат Європарламенту (група «Прогресивний альянс соціалістів і демократів), голова Парламентського асамблеї «Східного партнерства» про діяльність місії Кокс-Квасьнєвський:

Ми повинні подвоїти нашу підтримку для України

Джин Шахін сенатор США від Нью-Гемпширу
Джин Шахін сенатор США від Нью-Гемпширу

Я вважаю, що ця стратегія повинна мати принаймні чотири компоненти: введення більш жорстких санкцій, зміцнення НАТО і наших союзників, демонструючи сильну підтримку для України, і протидія російській пропаганді.

Джихадизм у Казахстані як частина глобальної терористичної мережі

Gordon M. Hahn
Gordon M. Hahn, Старший науковий дослідник з питань Росії та Євразії Центру міжнародних та стратегічних досліджень, м Вашингтон

Gordon M. Hahn, Старший науковий дослідник з питань Росії та Євразії Центру міжнародних та стратегічних досліджень, м Вашингтон Гордон Ган представив аналітичну доповідь на тему: ДЖИХАДИЗМ В КАЗАХСТАНЕ, КАК ЧАСТЬ ГЛОБАЛЬНОЙ ТЕРРОРИСТИЧЕСКОЙ СЕТИ