Україна і Словаччина просуватимуть китайські товари в ЄС
Словаччина та Україна мають намір спільно увійти до проекту постачання китайських товарів до Європи «Шовковий шлях» вантажними потягами на маршруті Азія (Китай) – Європа (Україна-Словаччина).
Словацькі політики переконані у тому, що сьогодні існує великий шанс створити у Східній Словаччині – у місті Кошице – один величезний логістичний парк для перевантаження контейнерів, що прибуватимуть новим Шовковим шляхом. Як стало відомо із джерел, близьких до словацького уряду, до нього звернувся британський інвестор із пропозицією створити такий парк. Очікується, що у січні 2018 року це проект має отримати статус «стратегічної інвестиції».
Необхідність побудови нового логістичного центру у м. Кошице обґрунтувується тим, що протягом 2018 року до Словаччини має прибути від 200 до 500 потягів з Китаю, і наявних у діючого контейнерного терміналу «Добра» на кордоні з Україною потужностей не вистачить. Отже, надзвичайно важливо у цьому зв’язку збудувати нові логістичні потужності. Створення логістичного центру у м. Кошице було б також вигідним ще й з тієї точки зору, що діючий термінал «Добра» на кордоні з Україною було здано в 15-річну оренду російській фірмі «Cargo Container», з огляду на це частина прибутків від перевантаження контейнерів в центрі «Добра», сьогодні Словаччина втрачає.
Позитивним реалізації такого проекту є те, що з України до міста Кошице (зокрема, до металургійного комбінату U.S.Steel) веде ширококолійна залізниця. До речі, цікаво, що кілька років тому Словаччина лобіювала питання прокладення ширококолійної залізниці територією Словаччиною від кордону з Україною до м. Відень (Австрія). Однак широка колія до Відня позбавила б Словаччину стратегічних переваг, які остання може мати від опрацювання вантажів на власній території у власному терміналі.
Таким чином, Україна має перспективні можливості бути залученою до включення разом зі Словаччиною до проекту Шовковий шлях. Єдине, що Україна у цьому проекті мала б відігравати не лише транспорту роль, але й домогтися від Словаччини безпосередньої участі як у будівництві нового логістичного парку, так і по можливості, розміщення на своїй території потужностей для транспортування товарів до ринку Євросоюзу. Словаччина, наприклад, очікує, що у майбутньому парку буде працевлаштовано не менше 500 осіб, що допоможе регіону з найбільшим в Словаччині рівнем безробіття (10,1 %). В цілому, якщо б вдалося реалізувати цей проект, то це означало б прибуття до Словаччини через транспортні мережі України величезної кількості контейнерів з цілого світу.
Чи викликає у вас тривогу агресивність Росії в Європі?
Майкл Хайден (Michael Hayden), колишній голова ЦРУ і АНБ, США
"Путін поводиться самовпевнено, але у нього немає хороших карт в цій грі.
Ми повинні продовжити надавати підтримку
Сенатор США Боб Коркер (Bob Corker) республіканець-Теннесі
Після телефонної розмови з послом США в Україні Джеффрі Пайєттом, сенатор США Боб Коркер (республіканець-Теннесі), голова сенатського комітету із закордонних справ, наголосив на подальшій
Україна має чим захищатися
Едвард ЧОУ (Edward Chow), експерт з питань енергетики, США
Труднощі, які сьогодні переживає Україна, носять не лише відверто негативний характер. По-перше, в Україні народилося потужне громадянське суспільство, яке може і повинно стати основним двигуном у проведенні в країні довгоочікуваних реформ.