Євросоюз: Росія більше не стратегічний партнер

12 Mar, 2019 | |

Ключові положення Доповіді Європейського Парламенту щодо стану політичних відносин ЄС – РФ стосовно України:

📌ЄП наголошує на подальший твердості і послідовності ЄС у підтриманні санкцій щодо РФ, які будуть продовжуватися доти, доки РФ порушує міжнародне право.

📌ЄС не може розглядати поступового відновлення відносин з Росією, поки вона повністю не імплементує Мінські домовленості і не відновить територіальну цілісність України; у цьому контексті ЄП закликає до критичного і всеохоплюючого перегляду ЄС своїх відносин з РФ.

📌Незаконна окупація та анексія Криму, який є регіоном України, російське пряме і опосередковане залучення у збройні конфлікти у східній частині України є спрямованим порушенням міжнародного права, демократичних принципів та фундаментальних цінностей; ЄП суворо засуджує порушення представниками РФ на окупованих територіях прав людини.

📌З 2015 р. новими сферами напруги між ЄС і РФ стали: …залякування, арешти і ув’язнення у порушення міжнародного права іноземних громадян, зокрема О.Сенцова, організація незаконних виборів на Донбасі, проведення недемократичних виборів в РФ, незаконне будівництво «Керченського мосту», масштабна мілітаризація незаконно окупованого Криму, а також частин Чорного і Азовського морів; обмеження міжнародної навігації в Азовському морі і Керченській протоці, зокрема щодо кораблів під прапорами держав-членів ЄС, незаконні атака і захоплення українських кораблів та арешт українських моряків у Керченській протоці, порушення угод щодо контролю над озброєннями, утиски журналістів та незалежних ЗМІ.

📌У нинішніх обставинах РФ більше не може вважатися «стратегічним партнером».

📌РФ продовжує ігнорувати рішення арбітражного суду в справі Нафтогазу, чим підриває механізми міжнародного вирішення торговельних спорів у судах.

📌Імплементація Мінських домовленостей мала б продемонструвати добру волю РФ щодо врегулювання конфлікту на сході України; необхідною є активізація консультацій у Нормандському форматі, включаючи сильніше залучення ЄС; ЄП наголошує на своїй підтримці суверенітету і територіальної цілісності України.

📌Засуджується роль РФ у збитті літака МН17 та робиться заклик притягти винних до відповідальності.

📌Засуджуються дії РФ в Азовському морі як порушення міжнародного морського права та міжнародних зобов’язань, а також будівництво мосту через Керченську протоку і прокладання підводних комунікацій до незаконно анексованого Криму без згоди України; ЄП зберігає глибоку занепокоєність російською мілітаризацією Азовського моря, чорноморського регіону і Калінінградської області.

📌Підкреслюється, що порушення Росією міжнародних правил, зокрема свободи навігації, двосторонніх угод та незаконна анексія Криму, складають загрозу сусідам РФ не лише у чорноморському, але також у балтійському і середземноморському регіонах Європи, що вимагає чіткої політики щодо такої поведінки РФ.

📌«Північний потік – 2» посилює залежність ЄC від поставок російського газу, загрожує внутрішньому ринку ЄС і не відповідає енергетичній політиці та стратегічним інтересам ЄС, а відтак має бути зупиненим; у цьому контексті ЄП наголошує на відданості завершити формування Енергетичного союзу ЄС; висловлюється жаль щодо використання РФ енергоресурсів як політичного інструменту для нав’язування свого впливу і тиску.

📌Реакція ЄС на російські пропагандистські кампанії та масовану дезінформацію є недостатньою і потребує подальшого посилення.

📌ЄС має бути готовим запровадити нові санкції, якщо РФ надалі порушуватиме міжнародне право; Рада ЄС має провести глибокий аналіз ефективності та суворості санкційного режиму.

📌Вітається запровадження обмежувальних заходів проти європейських компаній, залучених у незаконне будівництво мосту через Керченську протоку.

📌ЄК і ЄСЗД мають невідкладно підготувати загальноєвропейський «Акт Магніцкого» щодо осіб, відповідальних за акти корупції та серйозні порушення прав людини; введення в дію такого санкційного списку має відбутися негайно.

📌Існує лише політичне вирішення конфлікту на сході України; необхідні заходи з відновлення довіри на Донбасі; підтримується розгортання миротворчих сил ООН в цьому регіоні східної України; повторно робиться заклик щодо призначення Спеціального посланця ЄС щодо Криму та Донбасу.

📌Росія повинна негайно звільнити політичних в’язнів, включаючи іноземних громадян і журналістів.

📌Росія повинна у повній мірі співпрацювати з міжнародним розслідуванням у справі МН17.

ЦЕ МОЖЕ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Імпічмент чи енергетична незалежність України

Richard Morningstar
Річард Л. Морнінгстар
Глобальний енергетичнний центр Атлантичної ради

Незважаючи на корупційні проблеми, які історично хвилювали цю націю, потрібно пам’ятати, що незалежно від результатів цього розслідування Україна не створила проблеми.

Місія Кокса-Квасьнєвського повинна діяти до саміту «Східного партнерства»

Крістіан ВІГЕНІН
Крістіан ВІГЕНІН, (Крістіан Іванов Вігенін), Депутат Європарламенту (група «Прогресивний альянс соціалістів і демократів), голова Парламентського асамблеї «Східного партнерства»

Крістіан ВІГЕНІН, депутат Європарламенту (група «Прогресивний альянс соціалістів і демократів), голова Парламентського асамблеї «Східного партнерства» про діяльність місії Кокс-Квасьнєвський:

Надання Україні асоціації стане прикладом і своєрідним стимулом для таких країн, як Молдова та Білорусь?

Павел Коваль (Paweł Robert Kowal)
Павел Коваль (Paweł Robert Kowal) Голова делегації Європарламенту до Комітету парламентської співпраці «ЄС-Україна»

- Чи керуються євродепутати у своїх дискусіях щодо України і геополітичними підходами, зокрема думкою про те, що надання Україні асоціації стане прикладом і своєрідним стимулом для таких країн, як Молдова та Білорусь?