Туреччина: нові правила серйозно затримують поставки нафти з Росії, Казахстану, Азербайджану

23 Jan, 2019 | |

Поставки російської, казахської, азербайджанської нафти на нафтопереробні заводи в Середземному морі і за її межами опинилися під загрозою через рішення Туреччини змінити правила судноплавства через протоки Босфор і Дарданелли.

Поява величезних черг на прохід через протоки Босфор і Дарданелли, пов'язані зі зміною правил у вересні, що вимагають, щоб більшість суден супроводжувалися буксирами, повідомляє агентство Tribeca Shipping, місцевий портовий агент. За їх оцінками, танкери, які мають близько 39 мільйонів барелів нафти, застрягли в Чорному морі. Погана погода також сприяла цій ситуації.

"Нафтопереробні заводи в Середземномор'ї дуже скоро почнуть відчувати цю проблему, якщо затримки продовжуватимуться або будуть погіршуватися", - сказав Джеймс Девіс, директор глобальної нафтової служби Facts Global Energy.

Протоки Босфор і Дарданелли основний морський шлях для глобальних поставок нафти з чорноморського регіону, оскільки нафта з Казахстану, Росії та Азербайджану повинна проходити через водні шляхи, щоб вийти на міжнародні ринки. Ці поставки - особливо з Казахстану - зросли за останні роки, перевищивши 2 мільйони барелів на день протягом тривалого періоду наприкінці 2018 року.

Крім проблем з виходом з Чорного моря, танкери також довше чекають заходу в Чорне море, щоб дістатися до експортних терміналів. Навантаження на російський порт Новоросійськ через який Росія продає близько 14% всієї що йде на експорт нафти, або близько 720 тисяч барелів на день, різко впало. Згідно з планом Міненерго РФ, який наводить Reuters, в першому кварталі на експорт передбачалося відправити 61,7 тонн нафти, з яких 8,6 млн тонн - через Новоросійськ.

Танкери чекають близько 13 днів, щоб вийти з Чорного моря, це найдовші терміни очікування, принаймні, з 2014 року, і більш ніж удвічі перевищує норму, повідомляє Tribeca Shipping. (Для порівняння влітку цей термін складав одну-дві доби). Судна, що рухаються в протилежному напрямку, чекають близько 15 днів. Отже танкер проводить в дорозі майже місяць. Що суттєво підвищує собівартість доставки.

ЦЕ МОЖЕ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Чи викликає у вас тривогу агресивність Росії в Європі?

Майкл Хайден  (Michael Hayden)
Майкл Хайден (Michael Hayden), колишній голова ЦРУ і АНБ, США

"Путін поводиться самовпевнено, але у нього немає хороших карт в цій грі.

Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом є дуже важливими документом

Майкл ХЕНКОК (Michael Thomas Hancock)
Майкл ХЕНКОК (Michael Thomas Hancock), член Британського Парламенту, член Британської делегації у Парламентській Асамблеї Ради Європи

-Пане ХЕНКОК, якими, на Ваш погляд, є перспективи підписання у 2012 році Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом?

Скасувати санкції США в обмін на скорочення ядерного арсеналу РФ - це віддати Україну

Ельмар Брок
Ельмар Брок
Голова комітету з закордонних справ Європарламенту

Скасувати санкції проти Росії, запроваджені США у зв'язку з анексією Криму та агресією проти України, в обмін на скорочення Москвою її ядерного арсеналу означало б "угоду про продаж свободи іншої країни", вважає чинний голова комітету Європарламенту з закордонних справ, представник німецького Хри