Європарламент оцінить співпрацю з Україною

22 Oct, 2013 | |

23 жовтня 2013 року в Європарламенті відбудеться обговорення доповіді на тему реалізації протягом 2012 року спільної зовнішньої та безпекової політики Європейського Союзу, автором якої виступає відомий депутат Європарламенту, член групи Європейської народної партії німець Ельмар БРОК.

 

Очікується, що 24 жовтня проект доповіді буде схвалено Європарламентом, після чого цей документ набуде статус офіційного.

Повний текст доповіді міститься ТУТ (PDF)

На фото: член Європарламенту Ельмар БРОК

Зважаючи на актуальність даної тематики, а також відображення в документі останніх тенденцій розвитку Євросоюзом власної зовнішньої політики, аналітики групи глобальної розвідки Geostrategy здійснили аналіз основних положень проекту документу, і дійшли до таких висновків.

1. Брюссель і надалі розглядає Сполучені Штати Америки як ключового міжнародного партнера у галузі зовнішньої та оборонної політики. Тому Брюссель виступає за більш активне залучення США до вирішення спільних трансатлантичних викликів і загроз. Як позитив відзначається те, що обидві столиці докладуть значних зусиль для вирішення питання Іранської ядерної програми, а також виступають партнерами у поширенні стабілізаційних процесів в країнах Близького Сходу, які після 2011 року були охоплені подіями «Арабської весни». Євросоюз планує інтенсифікувати спільні зусилля для вирішення палестино-ізраїльського конфлікту. Ближчим часом буде завершено роботу над так званою парасольковою Угодою (umbrella agreement) між США та ЄС, яка стосується захисту персональних даних. При цьому Європа має вказати США та неприпустимість незаконного збору Вашингтоном інформації про європейських громадян, що вносить певний дисонанс у політичні відносини між США та Євросоюзом. У цьому зв’язку обидві сторони будуть розробляти загальні стандарти для обміну секретної інформацією, при цьому основний акцент робитиметься на захисті основних свобод як громадян США, так і ЄС.

 

2. Росія також залишається для Євросоюзу важливим партнером у сфері безпекової політики. Особливо вітаються спільні зусилля ЄС та Росії на шляху вирішення конфліктних ситуацій на Близькому Сході, в Ірані, Афганістані та Сирії. Рішення про вивезення хімічної зброї з території Сирії є особливо важливим у цьому зв’язку. Разом з тим, Євросоюз залишається занепокоєним наступними діями Росії:

• обмеженням прав осіб ЛГБТ;
• згортанням свободи ЗМІ;
• недостатніми зусиллями у боротьбі із корупцією;
• застосуванням вибіркового правосуддя по відношенню до представників опозиційних сил;
• використанням політичних та енергетичних інструментів для тиску на сусідні країни, особливо на країни-учасниці «Східного Партнерства», які прагнуть підписати або ж парафувати з Євросоюзом Угоди про асоціації.

 

Євросоюз також закликає Росію почати міняти своє ставлення до врегулювання заморожених конфліктів.

 

3. У проекті доповіді міститься заклик до Брюсселю говорити з Китаєм «одним європейським голосом». Зазначається, що на сьогодні співпраця по лінії ЄС – Китай охоплює близько 60 секторів економіки, тому існую потреба в укладенні нової угоди про співпрацю в інвестиційні сфері. Спільна боротьба ЄС та Китаю із глобальним потеплінням визначається як один із ключових пріоритетів.

 

4. Доволі значна увага в проекті доповіді Ельмара БРОКА приділяється співпраці Євросоюзу із країнами «Східного Партнерства». Визнаючи надзвичайну важливість поглиблення співпраці між ЄС та країнами Східної Європи, охопленими політикою сусідства, Європарламент закликає країни-учасниці СхП зробити усе необхідне для того, щоб у листопаді 2013 року вдалося підписати або ж парафувати Угоду про асоціацію з Євросоюзом. Саміт СхП має наблизити пострадянські країни до об’єднаної Європи. Разом із тим висловлюється жаль з приводу того, що в окремих країнах, які прагнуть поглибити політичні та економічні відносини з Євросоюзом, спостерігаються випадки відходу від демократичних принципів правління. Окрім того в доповіді міститься чіткий сигнал про необхідність більш активної участі Євросоюзу у вирішенні так званих заморожених конфліктів (frozen conflicts), які заважають повноцінній євроінтеграції. Наголошується на тому, що Брюссель повинен розробити своєрідний план дій для розблокування конфліктних ситуацій в Південній Осетії, Абхазії, Нагорному Карабасі та Придністров’ї.

 

У параграфі 54 проекту доповіді зазначається, що хоча Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом вже була парафована, її підписання у листопаді 2013 року та подальша ратифікація залежить від того, наскільки точно та вчасно Україна зможе виконати рекомендації Ради ЄС від 10 грудня 2012 року. У цьому контексті Ельмар БРОК ще раз говорить про необхідність пошуку Верховною Радою України та Українським урядом шляхів звільнення колишнього Прем’єр-міністра України Юлії ТИМОШЕНКО. Наголошується також на виключній важливості проведення реформи Генеральної прокуратури України.

ЦЕ МОЖЕ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Ми повинні подвоїти нашу підтримку для України

Джин Шахін сенатор США від Нью-Гемпширу
Джин Шахін сенатор США від Нью-Гемпширу

Я вважаю, що ця стратегія повинна мати принаймні чотири компоненти: введення більш жорстких санкцій, зміцнення НАТО і наших союзників, демонструючи сильну підтримку для України, і протидія російській пропаганді.

Україні треба реальна фінансова допомога

Роберт Кан (Robert Kahn)
Роберт Кан (Robert Kahn), старший фінансовий аналітик, Рада зовнішніх зносин, США

На фоні драматичних переговорів щодо врегулювання ситуації на Донбасі, результати переговорів між Україною та Міжнародним валютним фондом відійшли на другий план. Однак важливим стало досягнення домовленості про виділення України кредиту МВФ на суму 17,5 млрд. дол. США.  

Blake Clayton Старший радник з питань енергетики Ради зовнішніх зносин, м. Нью-Йорк

Blake Clayton
Blake Clayton Старший радник з питань енергетики Ради зовнішніх зносин, м. Нью-Йорк

Продовження погіршення ситуації в Лівії, Єгипті та інших країнах Північної Африки та Близького Сходу суттєво впливають на формування світових цін на енергоносії, у першу чергу - нафти. Я вважаю, що сьогодні США недостатньо працюють над збільшенням стратегічних обсягів нафти.