Туреччина: нові правила серйозно затримують поставки нафти з Росії, Казахстану, Азербайджану
Поставки російської, казахської, азербайджанської нафти на нафтопереробні заводи в Середземному морі і за її межами опинилися під загрозою через рішення Туреччини змінити правила судноплавства через протоки Босфор і Дарданелли.
Поява величезних черг на прохід через протоки Босфор і Дарданелли, пов'язані зі зміною правил у вересні, що вимагають, щоб більшість суден супроводжувалися буксирами, повідомляє агентство Tribeca Shipping, місцевий портовий агент. За їх оцінками, танкери, які мають близько 39 мільйонів барелів нафти, застрягли в Чорному морі. Погана погода також сприяла цій ситуації.
"Нафтопереробні заводи в Середземномор'ї дуже скоро почнуть відчувати цю проблему, якщо затримки продовжуватимуться або будуть погіршуватися", - сказав Джеймс Девіс, директор глобальної нафтової служби Facts Global Energy.
Протоки Босфор і Дарданелли основний морський шлях для глобальних поставок нафти з чорноморського регіону, оскільки нафта з Казахстану, Росії та Азербайджану повинна проходити через водні шляхи, щоб вийти на міжнародні ринки. Ці поставки - особливо з Казахстану - зросли за останні роки, перевищивши 2 мільйони барелів на день протягом тривалого періоду наприкінці 2018 року.
Крім проблем з виходом з Чорного моря, танкери також довше чекають заходу в Чорне море, щоб дістатися до експортних терміналів. Навантаження на російський порт Новоросійськ через який Росія продає близько 14% всієї що йде на експорт нафти, або близько 720 тисяч барелів на день, різко впало. Згідно з планом Міненерго РФ, який наводить Reuters, в першому кварталі на експорт передбачалося відправити 61,7 тонн нафти, з яких 8,6 млн тонн - через Новоросійськ.
Танкери чекають близько 13 днів, щоб вийти з Чорного моря, це найдовші терміни очікування, принаймні, з 2014 року, і більш ніж удвічі перевищує норму, повідомляє Tribeca Shipping. (Для порівняння влітку цей термін складав одну-дві доби). Судна, що рухаються в протилежному напрямку, чекають близько 15 днів. Отже танкер проводить в дорозі майже місяць. Що суттєво підвищує собівартість доставки.
Про окремі аспекти питань європейської безпеки

Іво ДААЛДЕР (Ivo Daalder), Постійний представник США при НАТО
Розміщення в Європі елементів системи протиракетної оборони
Україна повинна швидше здійснювати реформи

Ольга ОЛІКЕР (Olga Oliker), старший аналітик Центру стратегічних та міжнародних досліджень (Center for Strategic and International Studies)
Віце-президент США Джо Байден під час свого останнього візиту в Україну оголосив про наміри США виділити Україні додатково 120 млн. дол. допомоги на проведення економічних реформ та боротьбу із корупцією.
Чи відходить Україна «на другий план»?

Джеймс Девіс Професор-міжнародник із Університету Санкт-Галлена
На нещодавній Мюнхенській конференції з безпеки "українське питання" опинилося в "другому ешелоні" проблем - головними темами все ж стали нова політика США за президента Трампа та міжнародний тероризм.