МЗС України урізають фінансування
Джерела групи глобальної розвідки Geostrategy вказують на те, що у 2013 році фінансування Міністерства закордонних справ України буде значно обмежено. Вже із лютого поточного року проблема дефіциту коштів стала різко відчуватися практично в усіх в закордонних дипломатичних установах України, що призвело до збоїв із виплатою заробітної плати співробітникам українських Посольств, Постійних Представництв та Генеральних консульств, а також ускладнило розрахунки дипломатичних установ за автотранспорт та оренду приміщень.
Якщо говорити мовою цифр, то станом на кінець березня 2013 року Кабінет Міністрів України не профінансував фактично два повноцінних місяці роботи усього зовнішньополітичного відомства України, що у грошовому вимірі складає близько 90 мільйонів гривень.
Таким чином зовнішньополітичне відомство опинилося у дуже складному становищі: з одного боку, перед ним поставлені такі важливі завдання як забезпечення підписання у листопаді 2013 року Угоди про асоціацію з Європейським Союзом, розширення економічної присутності України на зарубіжних ринках, а з іншої – суттєво скорочуються кошти на виконання цих завдань.
Важливо розуміти, що основні кошти в системі МЗС розподіляються за двома основними напрямками.
Перше – на функціонування Центрального апарату, що потребує не більше 20% від загального річного бюджету Міністерства закордонних справ.
Друге – забезпечення діяльності закордонних установ, тобто Посольств, Постійних представництв та Генеральних консульств України. Саме вони є «основними споживачами» річного бюджету відомства.
У цьому зв’язку в експертів групи глобальної розвідки Geostrategy виникло кілька питань, пов’язаних із тим, що ж насправді відбувається в системі Міністерства закордонних справ України:
• Чому саме у найбільш відповідальний період завершення роботи над проведенням у листопаді 2013 року саміту «Східного партнерства», на якому планується підписати Угоду про асоціацію з Європейським Союзом, МЗС України почало недотримувати фінансування?
• Чи будуть у зв’язку з фінансовою кризою прийматися рішення про подальше скорочення працюючого в закордонних установах персоналу? І якщо так – за якими принципами таке скорочення відбуватиметься?
• Чи означатимуть такі скорочення персоналу автоматичне «зниження якості» роботи закордонних дипломатичних установ України?
• Як наслідок – чи стануть «зовнішні тили» України більш послабленими та вразливими для сторонніх впливів?
Відповіді на ці питання поки що лежать у площині здогадок та теорій, пов’язаних із тим, чи насправді у Києві діє група наближених до прийняття загальнодержавних рішень осіб, які свідомо штовхають Президента України Віктора ЯНУКОВИЧА на зрив інтеграційних відносин з Європейським Союзом.
У разі, якщо такі провокаційні дії проти системи зовнішньополітичної служби робляться свідомо, то це означає, що механізм зриву укладення Угоди про асоціації з Євросоюзом набирає додаткової потужності.
Окрім застосування принципу вибіркового правосуддя щодо колишніх урядовців, яке вже зірвало підписання Угоди про асоціацію в грудні 2011 року, хтось в Києві вмикає додаткові опції, такі як кадрове та фінансове знекровлення Міністерства закордонних справ України. В період, коли треба особливо динамічно проводити за кордоном інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо євроінтеграції, яка потребує хоча б мінімальних капіталовкладень, Посольства, Представництва та Консульства України позбавляють необхідного фінансування.
Пояснення таких дій аналітики групи глобальної розвідки Geostrategy бачать у тому, що 2013 рік є для України зі стратегічної точки зору особливим. Саме у цей рік відбудеться визначення вектору розвитку країни – або Західного (у разі успішного підписання у Вільнюсі Угоди про асоціацію з Євросоюзом), або Східного (силове втягнення Києва до Митного Союзу, у разі провалу євро інтеграційного вектору, відбудеться миттєво). Отже, ставки у грі між ЄС та Росією дуже великі – це політичний, фінансовий та енергетичний вплив на регіон Східної Європи, який до 1991 року належав Радянському Союзу.
Питання про політичну складову недофінансування МЗС України наразі залишається відкритим. Група Geostrategy продовжить уважно слідкувати за тим, якою є ситуація на Михайлівській площі у плані забезпечення достатнього фінансування для функціонування Міністерства закордонних справ.
Blake Clayton Старший радник з питань енергетики Ради зовнішніх зносин, м. Нью-Йорк
Blake Clayton Старший радник з питань енергетики Ради зовнішніх зносин, м. Нью-Йорк
Продовження погіршення ситуації в Лівії, Єгипті та інших країнах Північної Африки та Близького Сходу суттєво впливають на формування світових цін на енергоносії, у першу чергу - нафти. Я вважаю, що сьогодні США недостатньо працюють над збільшенням стратегічних обсягів нафти.
Імпічмент чи енергетична незалежність України
Річард Л. Морнінгстар
Незважаючи на корупційні проблеми, які історично хвилювали цю націю, потрібно пам’ятати, що незалежно від результатів цього розслідування Україна не створила проблеми.
Про підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС
Йоханнес Корнеліс ван Баален, депутат Європарламенту від Нідерландів, політична група «Альянс лібералів та демократів за Європу»
Ми вважаємо, що для України життєво необхідно мати демократичне виборче право, оскільки Угода про асоціацію – це більше, ніж просто вільна торгівля. Вона закладає наші структурні відносини, тому виборче право, яке відповідає європейським стандартам, – життєво важливе.