Туреччина: нові правила серйозно затримують поставки нафти з Росії, Казахстану, Азербайджану

23 Jan, 2019 | |

Поставки російської, казахської, азербайджанської нафти на нафтопереробні заводи в Середземному морі і за її межами опинилися під загрозою через рішення Туреччини змінити правила судноплавства через протоки Босфор і Дарданелли.

Поява величезних черг на прохід через протоки Босфор і Дарданелли, пов'язані зі зміною правил у вересні, що вимагають, щоб більшість суден супроводжувалися буксирами, повідомляє агентство Tribeca Shipping, місцевий портовий агент. За їх оцінками, танкери, які мають близько 39 мільйонів барелів нафти, застрягли в Чорному морі. Погана погода також сприяла цій ситуації.

"Нафтопереробні заводи в Середземномор'ї дуже скоро почнуть відчувати цю проблему, якщо затримки продовжуватимуться або будуть погіршуватися", - сказав Джеймс Девіс, директор глобальної нафтової служби Facts Global Energy.

Протоки Босфор і Дарданелли основний морський шлях для глобальних поставок нафти з чорноморського регіону, оскільки нафта з Казахстану, Росії та Азербайджану повинна проходити через водні шляхи, щоб вийти на міжнародні ринки. Ці поставки - особливо з Казахстану - зросли за останні роки, перевищивши 2 мільйони барелів на день протягом тривалого періоду наприкінці 2018 року.

Крім проблем з виходом з Чорного моря, танкери також довше чекають заходу в Чорне море, щоб дістатися до експортних терміналів. Навантаження на російський порт Новоросійськ через який Росія продає близько 14% всієї що йде на експорт нафти, або близько 720 тисяч барелів на день, різко впало. Згідно з планом Міненерго РФ, який наводить Reuters, в першому кварталі на експорт передбачалося відправити 61,7 тонн нафти, з яких 8,6 млн тонн - через Новоросійськ.

Танкери чекають близько 13 днів, щоб вийти з Чорного моря, це найдовші терміни очікування, принаймні, з 2014 року, і більш ніж удвічі перевищує норму, повідомляє Tribeca Shipping. (Для порівняння влітку цей термін складав одну-дві доби). Судна, що рухаються в протилежному напрямку, чекають близько 15 днів. Отже танкер проводить в дорозі майже місяць. Що суттєво підвищує собівартість доставки.

ЦЕ МОЖЕ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Blake Clayton Старший радник з питань енергетики Ради зовнішніх зносин, м. Нью-Йорк

Blake Clayton
Blake Clayton Старший радник з питань енергетики Ради зовнішніх зносин, м. Нью-Йорк

Продовження погіршення ситуації в Лівії, Єгипті та інших країнах Північної Африки та Близького Сходу суттєво впливають на формування світових цін на енергоносії, у першу чергу - нафти. Я вважаю, що сьогодні США недостатньо працюють над збільшенням стратегічних обсягів нафти.

2013 рік – найбільш складний для Ірану

Аліреза Надер (Alireza Nader)
Аліреза Надер (Alireza Nader), старший аналітик корпорації RAND

Аліреза Надер (Alireza Nader), старший аналітик корпорації RAND

Про підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС

Йоханнес Корнеліс ван Баален
Йоханнес Корнеліс ван Баален, депутат Європарламенту від Нідерландів, політична група «Альянс лібералів та демократів за Європу»

Ми вважаємо, що для України життєво необхідно мати демократичне виборче право, оскільки Угода про асоціацію – це більше, ніж просто вільна торгівля. Вона закладає наші структурні відносини, тому виборче право, яке відповідає європейським стандартам, – життєво важливе.