Туреччина: нові правила серйозно затримують поставки нафти з Росії, Казахстану, Азербайджану
Поставки російської, казахської, азербайджанської нафти на нафтопереробні заводи в Середземному морі і за її межами опинилися під загрозою через рішення Туреччини змінити правила судноплавства через протоки Босфор і Дарданелли.
Поява величезних черг на прохід через протоки Босфор і Дарданелли, пов'язані зі зміною правил у вересні, що вимагають, щоб більшість суден супроводжувалися буксирами, повідомляє агентство Tribeca Shipping, місцевий портовий агент. За їх оцінками, танкери, які мають близько 39 мільйонів барелів нафти, застрягли в Чорному морі. Погана погода також сприяла цій ситуації.
"Нафтопереробні заводи в Середземномор'ї дуже скоро почнуть відчувати цю проблему, якщо затримки продовжуватимуться або будуть погіршуватися", - сказав Джеймс Девіс, директор глобальної нафтової служби Facts Global Energy.
Протоки Босфор і Дарданелли основний морський шлях для глобальних поставок нафти з чорноморського регіону, оскільки нафта з Казахстану, Росії та Азербайджану повинна проходити через водні шляхи, щоб вийти на міжнародні ринки. Ці поставки - особливо з Казахстану - зросли за останні роки, перевищивши 2 мільйони барелів на день протягом тривалого періоду наприкінці 2018 року.
Крім проблем з виходом з Чорного моря, танкери також довше чекають заходу в Чорне море, щоб дістатися до експортних терміналів. Навантаження на російський порт Новоросійськ через який Росія продає близько 14% всієї що йде на експорт нафти, або близько 720 тисяч барелів на день, різко впало. Згідно з планом Міненерго РФ, який наводить Reuters, в першому кварталі на експорт передбачалося відправити 61,7 тонн нафти, з яких 8,6 млн тонн - через Новоросійськ.
Танкери чекають близько 13 днів, щоб вийти з Чорного моря, це найдовші терміни очікування, принаймні, з 2014 року, і більш ніж удвічі перевищує норму, повідомляє Tribeca Shipping. (Для порівняння влітку цей термін складав одну-дві доби). Судна, що рухаються в протилежному напрямку, чекають близько 15 днів. Отже танкер проводить в дорозі майже місяць. Що суттєво підвищує собівартість доставки.
Ми повинні подвоїти нашу підтримку для України
![Джин Шахін сенатор США від Нью-Гемпширу](/sites/default/files/styles/230x140_sc/public/2017-05/Senator-Jeanne-Shaheen.jpg?itok=rCozMNdw)
Джин Шахін сенатор США від Нью-Гемпширу
Я вважаю, що ця стратегія повинна мати принаймні чотири компоненти: введення більш жорстких санкцій, зміцнення НАТО і наших союзників, демонструючи сильну підтримку для України, і протидія російській пропаганді.
Румунія проти додаткових передумов для підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС
![Адріан Северин (Adrian Severin)](/sites/default/files/styles/230x140_sc/public/2016-12/Severin.png?itok=wAkSNJRW)
Адріан Северин (Adrian Severin), депутат Європейського парламенту, незалежний (Румунія)
Адріан Северин, депутат Європейського парламенту, незалежний (Румунія), про підписання Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом:
ЄС готовий до будь-яких сценаріїв
![Borell](/sites/default/files/styles/230x140_sc/public/2022-02/borrell.jpg?itok=zGot9UAm)
Жозеп Боррель
ЄС продовжить нарощувати позиції щодо спроб Росії підірвати структуру безпеки в Європі та відновити сфери впливу, які повністю застаріли. Щодо критики на адресу Берліну стосовно можливості запровадження санкцій проти Росії Ж.Боррель повідомив, що усі члени ЄС є надійними партнерами.