Закриття візового відділу Генконсульства Чехії в Донецьку: зовнішній тиск на Україну зростає
Подія
З 1 липня 2011 року припиняє роботу візовий відділ Генерального консульства Чеської Республіки у Донецьку. Причина – Міністерство закордонних справ України не надає згоду на приїзд у Донецьк нового Генерального консула Чехії, який, за офіційною інформацією, з 7 червня 2011 року очікує на реєстрацію. Також відомо, що протягом певного періоду часу акредитацію очікують 11 співробітників дипломатичних місій Чехії в Україні, з яких 7 – консульські співробітники. З офіційних джерел також відомо, що українська сторона поки що не надала агреман новому Послу Чехії в Україні. З березня 2010 року Витезслав Пивонька здійснює загальне керівництво чеською дипустановою у Києві.
Аналіз ситуації
як вже аналізувала група «Geostrategy», відносини України з Чеською Республікою різко загостились після рішення України
депортувати двох співробітників Посольства Чеської Республіки в Україні. Такий крок української сторони був оцінений як такий, що може негативно вплинути на завершення переговорного процесу про укладення Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом, а також відобразитися на якості стратегічно важливого для Києва документа. У першу чергу тому, що Комісар ЄС з питань розширення та політики сусідства Штефан Фюле – громадян Чехії, і від нього, зокрема, також залежить, чи погодиться Європейський Союз фіксувати в Угоді про асоціацію положення про європейську перспективу України.
Такий сценарій, вочевидь, відповідає інтересам російської сторони, яка прагне зупинити поступове сповзання України у Західному напрямі і, одночасно, робить усе можливе для залучення Києва до Митного Союзу за участю Росії, Білорусі та Казахстану. Саме тому, через втручання російської сторони, могла бути спровокована фаза загострення дипломатичних відносин між Україною та Чеською Республікою.
У цьому контексті важливим є також те, що з 1 липня 2011 року Польща розпочинає своє піврічне головування у Європейському Союзі. На польське Головування українська сторона робить особливий акцент, про що вже було заявлено на вищому політичному рівні – Головою Верховної Ради В.Литвином та Радником Президента України А.Гончаруком. І конфліктність в дипломатичній сфері відносин України з однією з країн Європейського Союзу лише створює додаткову непотрібну напругу у переговорному процесі.
Також дії Києва, можливо й вмотивовані, наразі можуть зашкодити фінальній фазі складного переговорного процесу щодо укладення Угоди про асоціацію, яка має зафіксувати європейські перспективи України, створити зону вільної торгівлі з ЄС, а також відкрити шлях до запровадження безвізового режиму для поїздок громадян України до країн Шенгенської зони.
Висновок:
Продовження загострення у дипломатичній сфері між Україною та Чеською Республікою не відповідає інтересам української сторони, яка впритул наблизилась до завершальної фази переговорного процесу щодо укладення Угоди про асоціацію.
Побідні дії Києва, навіть якщо вони мають під собою достатні підстави, доцільно було б перенести у часі на 2012 рік, коли текст Угоди про асоціацію буде повністю погоджено, парафовано усіма країнами ЄС та підписано на високому політичному рівні.
04.07.2011
США та Німеччина: триває важкий пошук позиції по Україні
Уільям Дроздяк (William Drozdiak), голова Американської Німецької Ради
Уільям Дроздяк (William Drozdiak), голова Американської Німецької Ради
Перемир’я на Донбасі триває, але важко говорити про те, що Росія виконує Мінські угоди.
Стівен ПАЙФЕР, колишній Посол США в Україні, старший науковий співробітник Інституту Брукінгса
Не зважаючи на те, що перемир’я на Донбасі триває, важко говорити про те, що Росія виконує Мінські угоди. Російські військові разом із технікою продовжують перебувати на території Донбасу, непідконтрольній Україні.
Експерт про ініціативу розпуску Конституційного суду
Франческо Палермо
Розвиток подій в Україні викликає стурбованість, бо погіршується. Варто зауважити, що сьогодні у багатьох країнах спостерігається помітна тенденція до загострення конфлікту між політичною та судовою гілками влади, за якого перша бере контроль над другою.