Україна знизить мито на імпорт автомобілів з Євросоюзу

06 Jul, 2013 | |

Глобальні процеси Європамито на автоІніціатива Уряду України ввести спеціальне мито на імпорт легкових автомобілів незалежно від країни походження викликала бурю негативних емоцій як серед чиновників Європейського Союзу, Туреччини і Росії, які прагнуть і надалі продавати автомобілі власного виробництва на українському ринку, так і серед українських громадян, які мріють про придбання за доступною ціною автомобілів європейського виробництва.

Після введення спеціального мита на імпортні автомобілі автомобільний ринок України лихоманило два місяці, після чого продажі автомобілів впали, а багато компаній взагалі припинили їх поставки.

Нагадаємо, що з 15 квітня 2013 року Україна ввела спеціальне мито на імпорт нових легкових автомобілів з об’ємом двигуна 1000-1500 куб. см. у розмірі 6,46%, і 1,500-2,200 куб. см. у розмірі 12,95% незалежно від країни походження.

Такий крок негативно відобразився на двосторонніх торговельно- економічних відносинах України і Туреччини. Зокрема, Туреччина підвищила на 23% мито на імпорт українських волоських горіхів. В такий спосіб Анкара вирішила компенсувати втрати від введення Україною спеціальні мита на імпорт автомобілів, які в Туреччині оцінили в $6,2 млн.

У свою чергу Європейський Союз нарахував близько 250 млн. євро збитків від українського мита на автомобілі з Європи. А також вказав Києву на те, що подібні ініціативи суттєво ускладнять наближенню України до ринку Євросоюзу.
Ще більше ситуацію погіршила інформація про наміри Росії разом із партнерами по Митному союзу подати на Україну скаргу до арбітражного суду на введення українською стороною захисних заходів на імпорт автомобілів. Поки що своє слово не сказала Японія, однак не важко передбачити, що дії Токіо у відповідь будуть такі само жорсткі, які й інших зарубіжних автомобільних експортерів.
 

 

Таким чином, Київ обклали «червоними прапорцями». Аналітики групи Geostrategy розглядають внутрішній український та зовнішній західний тиски на уряд Миколи АЗАРОВА як цілком виправдані, оскільки під лозунгами захисту українського автомобільного ринку українські чиновники закладають основу для продовження так званого «віджиму грошей» з українських магнатів-автомобілевиробників шляхом лобіювання їх інтересів, які за більше ніж 20 років незалежності не зробили нічого новаторського для реального перспективного розвитку ринку автомобілебудування в Україні. На жаль, консервування стагнаційних процесів в галузі автомобілебудування влаштовує сьогодні обидві сторони: і владу, яка продовжує збагачуватися за рахунок непрозорих лобіських схем, і самих автовиробників – Тарієла ВАСАДЗЕ, Петра ПОРОШЕНКА та інших, які виборюють для себе право і надалі продавати українським громадянам морально та технологічно застарілі автомобілі за непомірно високими цінами.

 

Микола АЗАРОВ капітулював?

В умовах подвійного тиску – внутрішнього та зовнішнього - Прем’єр-міністр України Микола АЗАРОВ та Міністр економічного розвитку і торгівлі, Голова Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі Ігор ПРОСОЛОВ вирішили відступити.

Група глобальної розвідки Geostrategy отримала інформацію від європейських джерел, наближених до організації 24 червня 2013 року візиту української делегації на чолі із Миколою АЗАРОВОВИМ до Брюсселю з метою участі в Шістнадцятому засіданні Ради з питань співробітництва Україна – Європейський Союз. Відповідно до цієї інформації стало відомо про те, що Україна пообіцяла представникам Євросоюзу розглянути можливість суттєвого зниження ставок спеціального мита на імпорт з ЄС легкових автомобілів, запровадженого у квітні цього року. Мова може йти про зниження мит на 50%.
 

Очікується, що Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі підготує та ухвалить таке рішення. Можливо, це буде зроблено до проведення наприкінці липня 2013 року першого засідання в рамках діалогу Україна – Європейський Союз з питань ведення бізнесу. Поки що залишається невідомим, чи зниження наполовину мит на імпортні автомобілі влаштує Брюссель, Москву та Анкару. І чи вони навпаки, не захочуть і надалі продовжити здійснювати тиск на українську сторону, вимагаючи повного скасування дискримінаційних засобів, введених Києвом з метою лобіювання інтересів українських олігархів.

Але питання зниження мита на імпорт автомобілів на український ринок – не єдине, яке порушувалося європейською стороною під час переговорів з Миколою АЗАРОВИМ в Брюсселі наприкінці червня 2013 року. Група Geostrategy володіє інформацією про те, що Україна також пообіцяла європейцям встановити адекватну квоту на імпорт європейського коксу.

Відомо, що після введення Урядом України у березні 2013 року рішення про запровадження квоти на постачання коксуючого вугілля на поточний рік в обсязі 10,2 млн. тон, а також заборони на імпорт коксу, напівкоксу та роторного вугілля окремі країни Євросоюзу, зокрема Польща, виступили різко проти запровадження таких обмежувальних заходів.

Після чого Брюссель включив це питання до порядку денного переговорів на рівні Україна – ЄС протягом поточного року. Воно також було обговорено під час візиту у червні 2013 року прем’єр-міністра України Миколи АЗАРОВА до Брюсселю, і саме на цих переговорах українських Прем’єр пообіцяв європейцям встановити ближчим часом справедливу квоту на імпорт європейського коксу на український ринок. 

Чи справдяться прогнози групи Geostrategy – покаже поточний місяць.
 

ЦЕ МОЖЕ ВАС ЗАЦІКАВИТИ

Імпічмент чи енергетична незалежність України

Richard Morningstar
Річард Л. Морнінгстар
Глобальний енергетичнний центр Атлантичної ради

Незважаючи на корупційні проблеми, які історично хвилювали цю націю, потрібно пам’ятати, що незалежно від результатів цього розслідування Україна не створила проблеми.

Місія Кокса-Квасьнєвського повинна діяти до саміту «Східного партнерства»

Крістіан ВІГЕНІН
Крістіан ВІГЕНІН, (Крістіан Іванов Вігенін), Депутат Європарламенту (група «Прогресивний альянс соціалістів і демократів), голова Парламентського асамблеї «Східного партнерства»

Крістіан ВІГЕНІН, депутат Європарламенту (група «Прогресивний альянс соціалістів і демократів), голова Парламентського асамблеї «Східного партнерства» про діяльність місії Кокс-Квасьнєвський:

Чи викликає у вас тривогу агресивність Росії в Європі?

Майкл Хайден  (Michael Hayden)
Майкл Хайден (Michael Hayden), колишній голова ЦРУ і АНБ, США

"Путін поводиться самовпевнено, але у нього немає хороших карт в цій грі.